Ahad, 19 Jun 2016

Sebuah anugerah

Posted by Aya Sophia at 2:18 PTG

Salam ramdhan kareem. :)

Selang dua tiga hari mesti update blog. Sorry sngt2 mesti annoyying kan. Dah lah entry entah apa2. Tajuk tak de kaitan ngn isi * menangislah. Banyak reason why aku aktif kat sini. First aku deactive fb myb untuk Ramdhan ni. Jadi nak buat status macam2 tu tak dapatlah. Second, medium ni je yang aku boleh type and luah macam2. I'm really enjoy to spend my time kt sini.

Just nak sharing, try to guess hari ni hari apa? Father day kan.. tapi aku tak wish pun dekat abah hari ni. Sebab lepas sahur td dapat tahu ibu jari abah kena jangkitan. Again and again.

And brother in law yang doc tu plak siap cakap;

salam Allah I think better go to hospital there is inflammation and may start gang.

*allahurabbi luluh jantung baca.

Tapikan apa yang terjadi kat aku lebih baik daripada adik junior aku. Last week dia orang first yang aku terjumpa secara tak kebetulan. Sumpah muka dia happy sngt. And dia pun jenis happy go luck. Very beautiful girls. Selang dua tiga hari lepas tu persatuan student kt sini post,  Doakan  kesihatan ayah dia sebab kanser stage 3. Seriusly aku terkedu. Dan pagi tadi lepas borak dengan sibling dekat group whtpss aku dapat berita ayah dia dah meninggal. Al_Fatihah.

Sesungguhnya Allah uji seseorang itu dengan keupayaan dia. Allah tahu hamba dia sekuat mana 😭😭😭😭. Hargailah setiap apa yang berlaku dalam kehidupan kita tidak ada yang sia-sia. Dan bukannya benda buruk-buruk je berlaku. Kekadang ada yang indah disebalik semua tu.

Bak kata adik aku, dia tahu aku down gler lepas tahu pasal abah.. dia stick kata2; Sesungguhnya Allah berkuasa mengubahkan kejadian malam dan siang apatah lagi beban di hati kita. Just keep faith with Allah. Seriusly i luv u sis. Thnks a lot because become very good little sister. Gudnite Jordan. And selamat bersahur untuk Malaysia. I'm really2 miss homeland 👣

 

:: Contengan Musafir :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea