Rabu, 14 Mei 2014

SayonoraFutur

Posted by Aya Sophia at 5:21 PTG
Mencari erti sebuah kehambaan, akhirnya Allah temukan rasa itu. Dalam seminggu ini semangatku hilang terbang menghilang. Mungkin terbang hingga ke malaysia. Hingga hidup dirasakan tidak ada makna dan tujuaan. Ku buang pandangan ke luar tingkap namun rasa suram dan gelap menghuni di sudut hatiku. Fatrah imtihan kali ini benar-benar mengheret aku hingga aku tidak mampu menghalakan pandangan ku ke langit. Aku lemah. Lemah tanpa ada asbab. Lemah tanpa ada yang mampu memegang hati ini. Hati yang sentiasa di tarbiyyah satu saat dia akan berhenti berdenyut apabila rasa futur dan sering di goda oleh iblis dan syaitan laknatullah.

Hati sebak.. Namun diri hanya mampu melihat. Badan terasa longlai. Langkah di halakan ke majlis ilmu supaya dan ku bimbang takut hati yang tidak di rawat akan mati.

Namun akhirnya ku temui asbab di sebalik itu "Berapa lama sudah diri tidak bangun untuk tahajjud kepadaNya". Memang dhuha, solat hajat dan solat sunat witir itu ku dirikan namun ku tertinggal tahujjud itu.

Senyum. :)
Akhirnya rasa bahagia itu hadir bila aku sediakan dan persiapkan 2per3 malam ku untuk Allah.

Ku persiapakan diri.. Berharum dan menghadapkan mukaku untuk Dia. Airmata mengalir. Bukan setakat membasahi wajah, malah ia turut membasahi hati.. hati.. hati yang separuh kering.

Hamdallah ku ucapkan! Terima kasih ya Allah.


"Dan  mereka berkata, "segala puji bagi Allah yang telah menghilangkan kesedihan dari kami. sungguh, Tuhan kami benar-benar maha pengampun, maha mensyukuri, yang dengan karunia-Nya menempatkan kami dalam tempat yang kekal (syurga) ; di dalamnya kami tidak merasa lelah dan tidak pula merasa lesu." - Surah Al-Fatir ayat 34-35


Alhamdulillah atas nikmat kewujudan Engkau di hati. Semoga aku terus dan terus bersyukur dan bersyukur.Proses didikan Allah pada manusia ni memang tak kira masa. Keep smile :)

Ujian Allah untuk kuatkan kita.

 

:: Contengan Musafir :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea