Rabu, 8 April 2015

Ujian Allah

Posted by Aya Sophia at 3:13 PG

Diam sepi membawa diri,
Bukan tidak mahu meluah,
Tapi rasa ini ku hanya ingin berbagi denganNya.Senyum pahit.

Hati tak tenang. Luarannya nampak aku bertabah. Tapi hanya Dia yang tahu. Ku susun nafas ini. Ku pejamkan mata. Ku bisikan pada hati, ujian ini Allah mahu kuatkan engkau. Jangan di tahan airmata yang bertakung, hanya menambah derita di hati. Ku buka kalam Ilahi, menangis dan terus menangis hingga suara serak. Aku lemah, aku tak mampu. Hanya satu yang ku pinta takkala bertemu sua denga sahabat di alam maya " doakan kejayaan aku"... pada ma abah, aku tuturkan, "mohon doakan double triple special untuk diri ini, aku perlu doa kalian yang tak terhijab dengan Ilahi.

Kadangkala mereka yang tak terlihat di mata itu lebih ikhlas mendoakan, dari mereka yang di sisi tapi banyak sekadar boneka. Hadir disaat buntu, hadir di saat lemah, hadir disaat kesempitan. Ku kuis pasir dihujung kasut, semoga rasa dihati hilang seumpama pasir yg melekat di kasut. Semua ini hanya ujian dunia. Lap airmata, cekalkan hati. Ujian para anbiyya lagi dasyat apa yang aku alami. Ujian ulama lagi menakutkan dari aku. Senyumlah untuk sambut sebuah kekuatan. Kekuatan dari Ilahi. ❤❤❤

 

:: Contengan Musafir :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea