Isnin, 9 Februari 2015

Couting D day

Posted by Aya Sophia at 6:48 PG
Ya Rahman Ya Rahim... Alhamdulilah ala kulil hal.

Dia yang berkuasa di atas segalanya. Dan aku masih terpasak di bumi sahara ni untuk terus melangkah menamatkan larian ke titik akhir. Masa yang berbaki dah tak lama. I will back home soon, hanya Allah yang tahu rasa dalam hati ini. Ujian semakin memberat. Tapi aku tahu ujian itu Allah nak kuatkan aku. Semester last, semoga Allah permudahkan segalanya.


4 day per week.. waktu pengajian yang berbeza dengan universiti lain di bumi Jordan. Tak sabar nak meninggalkan bumi ini. Bukan kerana tak sayang tapi kerana hati ini makin rindukan ma abah. Serius, aku masih berteka teki mahu terus balik ke malaysia atau still until majlis konvokesyen. Tak tahu, mahu pilih yang mana. DOAkan yang terbaik!!!!


Makin nak habis, makin hangat soalan tentang jodoh. Senyum sorang bila ditanya soalan sebegitu. Serius hingga saat ini, aku sendiri tak pasti berjodohkan manusia atau berjodoh dengan maut. Bila imbaus kembali kenangan tahun satu, at the first year aku di sini... aku pernah bagitahu adik bilik.. " akak tak tahulah, akak sempat khawin atau tak".. at the times aku rasa jodoh aku dengan kematiaan. Tapi  haza min amri RABB.. aku tak tahu. Cuma kadang kala aku nak tahu, andai aku mati.. siapa yang betul-betul merasai kehilangan aku, sahabat yang mana akan datang di hari kematiaanku untuk memandikan jasad aku, teman mana yang akan menenangkan ibubapaku.. serius aku nak tahu. Tapi detik tu akan tiba, bila aku dah tak bernafas. Right ??


Mereka yang sama-sama berjuang dengan aku dalam menghabiskan pengajian yang berbaki sememangnya mereka benar-benar sahabat aku. Andai mereka sakit, aku akan turut merasa sakit. Andai mereka gembira, aku turut akan tersenyum. Andai mereka sedih, airmata ini akan turut mengalir. Kerana mereka sahabat aku, dan aku sangat menyayangi mereka. Thanks ya ALLAH, engkau kurniakan mereka kepadaku. Anugerah yang tak terjual dengan harta.





 

:: Contengan Musafir :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea