Isnin, 18 Jun 2012

KUIN VS JORDAN

Posted by Aya Sophia at 11:14 PTG


ALLAH didn't promise that life would b easy,but he did promise 2 go with u every step of ur life witth him by ur side,so whatever u do put ur trust in ALLAH ♥♥♥

Kadang2 hidup nie penuh dng misteri yang telah tertulis untuk kita.. ingt kata2 seorg sahabat; takdir kita telah tertakdir di luh mahfuz tapi kita masih boleh mengubahnya dengan doa…subhanallah begitu sayang allah kepada kita.tapi kita masih sebegini tidak menghargai peluang dan kesempatan yang allah kurniakan kepada kita. Kuin vs Jordan (^_^) idaman hati serta hajat dalm setiap sujud.. Jika diiikutkan kata hati, aku nak sambg dgree di Jordan tapi permintaan bonda supaya sambung didlm mlysia membuatkan aku terdiam seribu bahasa..ya’allah sukarnya untuk memenuhi permintaan bonda tersayang..lantas ku kuatkan diri untuk bertoleransi dng permintaan bonda..ku hubungi naQIBAH yang ku syangi~ k.wanis~ memandngkan dia sedng mymbg dgree di Kuin malah menjadi best stdnt usuluddin kerana mdapat 4flat.. bicara bersamanya amat menenangkan hati ini..bermula dari jam 10mlm sehngga 11.30mlm.. “Qis, kita sebagai hamba pohonlah yang terbaik dng Dia, bukannya kita meminta yang terbaik untuk kita kerna hanya DIA yang tahu apa yang terbaik untuk kita “ allahuamin.. terasa kerdilnya dan hinanya hati ini.. perlahan2 aku memohon istiqoroh untuk dapatkan yang terbaik untuk diri ini.bukan meminta yang terbaik untuk ku.. sepanjang tempoh ini airmata bnyk menemani diri ini…allahuakhbar sukarnya hati ini untuk melepaskan apa yang ku mahu..
Perlahan2 aku menerima hakikat ini..aku cuba kosongkan hati ini, ku penuhkan dng zikrullah yang mendamaikan hati..

25hb jun insya’allah aku akan mendaftarkan diri sebagai mahsiswi kolej unversiti insaniah dan bukannya mahasiswi university al-bahyt..doaku semoga pilihan ini yang terbaik..jika memg ditakdirkan aku dapat fly p Jordan insya-ALLAH tidak ada sesuatu kuasa yang dapat menghalanginya..kembara sufi bersendirian dalam meniti kehidupan yang masih panjang..semoga allah bersama diri ini dalam setiap saat, detik dan waktu.

Ada yang bertanya bkpo xsmbg diKIAS (kolej islam antarbangsa sultan ismail) tempatku menadah ilmu Selma 3thun sblum ini.. ikutkan hati memg nak smbg kt sana; biah kt sana yang damai dan menangkan jiwa..mas’ul dan mas’ulah yang ku sayangi..murabbi dan murabbiyyah yang banyk mentarbiyyah diri ini..jika ditnya hati ini semmg aku mencinta KIAS selepas dari baitil jannatiku.. tetapi jika kita telusuri kehidupan Nabi s.a.w, baginda jugak melakukan penghijrahan…


    الهجرة فرقت بين الحق والباطل
            “ Hijrahlah yang membezakan antara kebenaran dan kebatilan. 

Jadi biarkan diri ini melakukan penghijrahan walaupun syg dan cintaku kepada KIAS amat mendalam.,



Tidak dinafikan kt KIAS aku mula belajar menghafalkan al-quran~satu sem satu juz~subhannallah.. Di KIAS lah aku belajar memikul amanah sebagai tim pengerusi kelab..menjadi exco dlm persatuan pelajar .. ya’allah disana benar2 mendidik aku menjadi seorg mujahidah islam. Takdir kadang kala mempertemukan sesuatu yang tak di undang, menduga dalam bermacam ragam, memberi apa yang yang tak di rancang, membuatkan kita mengalirkan airmata kesedihan dan takdir juga membuatkan kita rasa kehilangan.. Namun takdir memberi kita erti perkenalan, menyulami erti kasih sayang, mengerti erti sebuah persahabatan, merasai erti kegembiraan, mengenali sebuah ketabahan, memberi erti sebuah keakraban, memberi peluang mengenal siapa kawan siapa lawan dalam mengisi ruang dalam episod yang di panggil kehidupan..<3

 

:: Contengan Musafir :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea